Verkoop jouw boodschap succesvol op het internet
Combineer sterke inhoud met een uitgekiende marketing strategie
Content Marketing = Content + Marketing
Om het begrip content marketing te definiëren moeten we het uit mekaar trekken.
Alles staat of valt met de eerste term. Je zal er zorg voor dragen dat je interessante en goed gebrachte content (inhoud) biedt aan je bezoekers. Is deze niet beklijvend? Beantwoord deze niet aan een behoefte, of werd de inhoud niet correct gestructureerd, dan kan je het tweede deel van de definitie al op je buik schrijven!
Heb je wel die sterke en beklijvende content, dan moet je deze nog in de markt zetten. Want in een onvindbaar hoekje heeft niemand er wat aan. Akkoord, als je SEO (Search Engine Optimisation) in orde is dan zullen Google en de andere zoekmachines je al wel een flink stuk op weg helpen. Maar een extra duwtje is essentieel om echt door te breken. En dat is het marketing-aspect. ‘Inbound’ betekent daarbij dat je vertrekt vanuit de behoefte van je klant en niet vanuit een ‘schiet er maar op los’ reclame-budget …
Wil je echt met je website succesvol zijn en meer klanten aantrekken, dan vereist dat een planmatige aanpak op verschillende vlakken, zeker ook rond de marketing van jouw inhoud. Bij WebWinnaar weten we hoe je dat aanpakt. Zowel voor een website als voor een webshop.
Vertrek vanuit je potentiële klant
Alles vertrekt bij de behoefte van je (potentiële) klant. Essentieel dus dat je je doelgroep bijzonder goed in kaart brengt en helder definieert wat hun mogelijke behoeften, vragen zijn. Je biedt in deze fase dus niet rechtstreeks je dienst of product aan, maar probeert eerder een band met je doelgroep te creëren.
En om dat te bereiken heb je heel wat mogelijke hulpmiddelen die je heel kritisch zal bekijken in functie van jouw doelgroep, jouw activiteit en wat je aankan. Er hangt immers telkens ook een prijskaartje aan in termen van werklast …
Maar als je die stap zet, dan zal het in een volgende stap veel gemakkelijker zijn om geïnteresseerde bezoekers te converteren naar echte klanten.
Enkele voorbeelden van marketing-acties:
Hoe stel ik een goede content strategie op
Hoe goede content voor je website maken
Wat is goede content voor een website?
E-mail marketing – Hoe begin ik er aan?
E-mail marketing – de basisregels
SEO Zoekmachineoptimalisatie – Enkele valkuilen