Succes met e-mail marketing
E-mail marketing blijft heel belangrijk in jouw marketing mix
E-mail blijft de beste toegang tot prospects en klanten
Whatsapp, Facebook Messenger, … de concurrentie voor de traditionele e-mail is reusachtig. En toch. Want probeer maar eens een account voor al die social media te maken zonder een e-mail-adres … E-mail blijft de digitale draaischijf. Voeg daar nog de bewezen rendabiliteit van inspanningen in e-mail marketing aan toe (tot meer dan 30€ per geïnvesteerde €) en leg dat even naast het gamma van Google Adwords tot Facebook Ads. Toch maar even verder lezen?
E-mail marketing wordt vaak onderschat. In vergelijking met sociale media is een e-mail een pak persoonlijker en hoort het thuis in de push-marketing. Het wordt naar de gebruiker “gepusht” in tegenstelling tot de pull-methode van sociale media, waarbij de gebruiker het bericht zelf gaat opzoeken of binnenhalen. Het is met andere woorden een stuk directer en de mogelijkheden op een meer gepersonaliseerde communicatie zijn groter.
Maar jouw succes hangt wel af van het respect voor een aantal basisregels! Enkele voorbeelden:
Lees meer in het artikel ‘E-mail marketing: De basisregels‘.
Sterk resultaat met beperkte inzet!
Uitgebreid onderzoek bewijst de koppeling van een hoge succesratio in het verwerven van nieuwe klanten ten overstaan van de benodigde inspanning (data Ascend2 & Research Partners).
We kunnen pagina’s vullen met redenen waarom je naast al het werk aan jouw website of webshop ook een inspanning in e-mail marketing zeker moet overwegen. Een kleine samenvatting van de belangrijkste:
Respecteer de regels en vermijd de valkuilen
Op deze pagina vond je al enkele basisregels die je zeker moet respecteren. Veel meer in het het artikel ‘E-mail marketing: De basisregels‘.
Maar een goede e-mail marketing campagne opzetten vergt volgens ons bij WebWinnaar nog wel wat meer. En daar gaan we dieper op in in het artikel ‘E-mail marketing – Hoe begin ik er aan‘. Alvast enkele tips …
Let vooral ook op dat je niet in de valkuilen trapt die het effect van jouw marketingcampagne in gevaar kunnen brengen. We zetten er enkele kort op een rijtje:
E-mails zijn nog steeds een uitstekende manier om potentiële klanten te bereiken en overtuigen. Bovendien zijn ze erg goedkoop, zelfs gratis met sommige tools.
Al van Mailchimp gehoord? Let eens goed op je mailbox. Ongetwijfeld zie je regelmatig nieuwsbrieven met onderaan de indicatie ‘Powered by MailChimp’. Niet toevallig. Mailchimp is immers een schitterend platform voor het aanmaken en versturen van e-mail campagnes. Bovendien volledig GDPR-compliant!
Niet zomaar dat meer dan 15 miljoen kleine en grote bedrijven gebruik maken van Mailchimp.
Enkele voordelen:
Allemaal leuk, maar bovenal … gratis tot een database van 2.000 e-mailadressen en maximaal 12.000 verzonden mails per maand!
Webwinnaar begeleidt je graag om samen met jou succesvolle campagnes op te zetten. Contacteer ons!