Sterke landingspagina’s
Meer bezoekers, maar vooral ook meer échte klanten
Trek meer klanten aan dankzij sterke landingspagina’s!
De term landingspagina vertelt het eigenlijk al … het is een pagina waarop mensen ‘landen’ nadat ze elders op iets geklikt hebben. Dat ‘iets’ is in vele gevallen ofwel een online advertentie, ofwel het resultaat van een opzoeking in zoekmachines zoals Google, Bing, …
Een goede landingspagina heeft maar 1 doel, namelijk de bezoeker een vooraf bepaalde actie te laten ondernemen. Een actie die voor jou erg waardevol is. De landingspagina wijst de bezoeker ondubbelzinnig en zonder afleiding de weg.
Een ijzersterke landingspagina zorgt er dus voor dat jouw bezoekers klanten worden. Conversie heet dat in technische termen.
Om een conversie te behalen moet jouw landingspagina een aantal elementen zeker bevatten:
Beperk de keuzes die je je bezoeker biedt. Hoe meer keuzes, hoe kleiner de kans dat je die belangrijke conversie die je zo graag wil ook daadwerkelijk realiseert.
Sterke teksten schrijven voor jouw website of webshop die bovendien zoekmachine-vriendelijk zijn (SEO-teksten) is op zich al een stevige uitdaging. Meer hierover in het blog-artikel ‘Top web-teksten voor SEO – zoekmachines – Google‘.
Maar het strikt toepassen van alle richtlijnen en gouden regels rond copywriting voor websites wordt nog veel belangrijker als het gaat om landingspagina’s.
Een landingspagina is een gestripte pagina met geconcentreerde inhoud en slechts 1 doel: conversie. Jouw bezoeker moet en zal die ene actie ondernemen die jij zo sterk zou waarderen … Dat doen met de juiste structuur, het juiste woordgebruik en sterke beelden, dat is meer dan kunde, het is bijna een kunst.
Heel jouw marketing plan staat of valt met een goede landingspagina. Al het voorafgaande werk is verloren als je geen supersterke landingspagina hebt.
Helemaal geen schande dus om zeker te spelen en je door specialisten als WebWinnaar te laten bijstaan. Contacteer WebWinnaar en we zorgen samen voor jouw succes.
Volg onze checklist landingspagina’s voor hoge conversies!
Er zijn ontzettend veel elementen waar je kan (moet) op letten, maar we geven je al graag een aantal essentiële tips mee.
Let op deze punten en je bent al een heel stuk onderweg.
Bekijk onderaan deze pagina alvast enkele voorbeelden, losjes van het net geplukt ;-)
Weet dat als je een website laat maken (of een webshop laat maken) de meeste bezoekers de landingspagina’s van jouw website of webshop zullen bekijken op een mobiel toestel (smartphone of tablet). Vandaar ook dat Google tegenwoordig enorm veel belang hecht aan de mobiele weergave van pagina’s en websites.
Je zal er dus heel goed zorg voor moeten dragen dat de belangrijkste elementen zich ‘above the fold‘ bevinden. Met andere woorden: zien je bezoekers alle noodzakelijke elementen zonder scrollen? Zien ze meteen de meerwaarde voor hen? Kunnen ze op dat eerste scherm de door jou gewenste actie (CTA – Call to Action) al doen? Meer in het artikel ‘Landingspagina’s en conversie‘.
Allemaal elementen om grondig over na te denken en te testen op diverse platformen.
Vindbaarheid
Enkele sterke punten
Voor verbetering vatbaar
Vindbaarheid
Enkele sterke punten
Voor verbetering vatbaar
Vindbaarheid
Enkele sterke punten
Voor verbetering vatbaar
Vindbaarheid
Enkele sterke punten
Voor verbetering vatbaar