Webwinnaar Webdesign - Wat is goede content voor een website?

Wat is goede content voor een website?

Eerst en vooral … is dat allemaal wel nodig? Wie heeft er nu de tijd (en zin) om mijn verhaal te lezen?

Terechte vraag. En toch. Heb je niets te vertellen? Zwijg dan. Maar dan moet je je ook afvragen waarom mensen vertrouwen in jou en jouw diensten of producten zouden hebben.

Tijd dus om daar toch eens goed over na te denken. Wat maakt jouw verhaal goed? En vooral: waarom zouden mensen gebaat zijn bij wat jij te bieden hebt.

De hamvraag is dus hoe jij jouw verhaal in goede content gaat vertalen. Klinkt ‘fuzzy’, maar dat is toch best wel te vatten in een aantal belangrijke punten!

Breng relevante inhoud

Denk heel goed na over wat jouw mogelijke klanten zoeken. Voor welke problemen zij oplossingen willen. En breng je verhaal als een antwoord daarop.

Als je dat doet, dan is jouw verhaal, jouw content, relevant voor bezoekers. En dus blijven ze geboeid hangen. Kansen op conversie van bezoeker naar klant, weet je wel.

Ook Google (en andere zoekmachines) zijn hier dol op. Want meer en meer zijn zij intelligent genoeg om via gesofistikeerde en steeds wijzigende algoritmes af te leiden of de inhoud van jouw web-pagina’s een antwoord biedt op behoeften van mensen. En dus relevant is. Je score zal er wel bij varen!

 

Copy-writing – goede webteksten

OK, je verhaal is relevant. Maar het moet ook goed geschreven zijn. En dat betekent niet alleen zonder taalfouten, maar vooral ook leuk en pakkend geschreven.

En neen, dat is niet iedereen gegeven. Dus is het absoluut geen schande dit toe te vertrouwen aan specialisten. Copy-writing voor het web is een vak apart. Een goede tekstschrijver voor websites zal meteen ook de nodige stappen zetten om structureel jouw pagina’s te optimaliseren voor Google, Bing, en de andere zoekmachines. Twee SEO-vliegen in 1 klap dus. Het prijskaartje haal je er meteen zo weer uit!

 

Recycleren, hergebruiken

Tekst schrijven, op website publiceren en klaar is Kees? NEEN!

Maak veelvuldig gebruik van jouw materiaal. Herformuleer bij een andere gelegenheid, verpak korte stukjes tekst als teaser en gooi dat gerust op Facebook, Twitter, …

Maak met andere woorden jouw content ‘deelbaar’. Zorg er voor dat links naar jouw (volledige) teksten via allerlei platformen circuleren en gemakkelijk gedeeld kunnen worden. Zonder dat je daar zelf nog iets moet voor doen.

En ja hoor, Google wordt daar weer dolgelukkig van!

 

Herkenbaarheid, strategie

Mag ik aannemen dat je het niet laat bij 1 artikel? ‘Omdat het moet?’

Dan is het heel belangrijk dat het allemaal een geheel blijft. Misschien dus best het schrijven in 1 en dezelfde hand laten. De hand van een specialist die jouw eigenheid en die van jouw bedrijf respecteert en als een rode draad doorheen je teksten weeft.

Je zal geen vertrouwen creëren als de inhoud van jouw website overkomt als een zootje ongeregeld. Jouw content moet aansluiten bij je filosofie, wie je bent, de kwaliteit van je producten en diensten.

Met andere woorden: de teksten op jouw website maken integraal deel uit van je commerciële strategie. Of je dat nu leuk vindt of niet 😉

Kan je wat hulp gebruiken bij je Content Marketing strategie? We helpen je graag!