Maak van jouw bezoekers échte klanten
Meer omzet en meer winst door een hoge conversieratio!
De bezoekers die je aantrekt ook effectief omturnen tot échte klanten
Conversie optimalisatie (CRO – Conversion Rate Optimization) staat voor het optimaliseren van jouw website voor meer resultaat. Dat omvat het hele traject van ‘zoeker in Google’ tot en met het verwerven van een nieuwe klant. Maar ook deelstappen zoals het inschrijven op een nieuwsbrief. Andere voorbeelden zijn het invullen van een contactformulier, een offertevraag, tot en met de bestelling van een dienst of product.
De weg van iemand die iets zoekt tot en met het omtoveren van die potentiële klant tot een échte klant ligt bezaaid met obstakels. Bekijk het als een lange weg met heel veel splitsingen. Aan jou om er voor te zorgen dat jouw target, jouw potentiële klant, steeds de juiste richting kiest (en dus niet weg klikt).
Of bekijk het als een fuik, een steeds smaller wordend net. Dat beeld sluit aan bij de gekende Marketing Funnel, een concept dat aan de basis ligt van dit proces. Meer over de marketing funnel vind je in dit artikel!
Bij WebWinnaar helpen we je om van bezoekers échte klanten te maken door jouw web-inhoud zo op te bouwen dat bezoekers begeleid worden doorheen hun bezoek en de nodige conversies doen, de nodige stapjes te zetten om klant te worden. Dat doen we zowel wanneer jij een website laat maken als wanneer je een nieuwe webshop laat maken.
Belangrijk hierbij is wat in marketing gekend is als de AIDA-formule. Wij passen deze toe op jouw webpagina’s, het resultaat zal snel zichtbaar worden in jouw conversie-ratio’s!
Meer bezoekers op je website? Of meer klanten uit je bezoekers halen?
SEO (Search Engine Optimisation) en CRO (Conversion Rate Optimisation) zijn twee verschillende concepten met heel specifieke aandachtspunten en vereisten. Maar zij vullen elkaar aan. Het is weinig zinvol veel aandacht te besteden aan bijvoorbeeld de optimalisatie van jouw website voor Google en de andere zoekmachines en tegelijk de omzetting van bezoekers naar klanten te veronachtzamen.
Ik las ergens een mooie vergelijking. Bekijk SEO en CRO als een voetbalploeg. Samen maken zij een ijzersterk team. Maar zonder elkaar is de ploeg redelijk waardeloos.
SEO (zoekmachine-optimalisatie) vormt daarbij de ruggengraat van het team. De basis voor goed combinatievoetbal. CRO (conversie-optimalisatie) is daarbij de scorende spits met een neus voor doelpunten. Hij of zij converteert met andere woorden de aangebrachte kansen in een succesverhaal.
En het is net dat wat we samen met jou en jouw website willen bereiken. Kansen creëren met een goede optimalisatie voor de zoekmachines en deze kansen (veel bezoekers) dan vlot omzetten naar succes (meer klanten)!