Meer omzet door krachtige webteksten
Veel meer dan gewoon sterke SEO-teksten!
Meer klanten dankzij webteksten die aanzetten tot actie!
Copywriting voor websites, dat is schrijven met een doel. Dat kan gericht zijn op een optimalisatie van web-teksten voor zoekmachines zoals Google (zie ook SEO – Search Engine Optimisation). Maar de betere copywriting voor het web leidt tot teksten die mensen aanzetten tot een actie. Conversie met andere woorden. Meer hierover op de pagina over Conversie optimalisatie.
Vergelijk het met de gekende anekdote uit de Griekse oudheid rond de twee beroemde redenaars Cicero en Demosthenes. Nadat Cicero een rede had gehouden zeiden de mensen ‘Wat heeft hij dat mooi gezegd’. Maar nadat Demosthenes gesproken had riepen de mensen ‘Laten we marcheren!’. Cicero ontroerde de mensen. Maar Demosthenes zette hen aan tot actie. En dat is voor WebWinnaar de kern van copywriting voor websites. Aanzetten tot actie, conversie.
SEO-teksten schrijven?
Bestaat dat echt? SEO geoptimaliseerde teksten die ervoor zorgen dat je op nummer één in de zoekmachine komt. Een tekst die google zo om de tuin leidt dat je meteen een massa nieuwe bezoekers aantrekt?
Sweet dreams 😉. Geloof het maar niet.
Google en de meeste andere zoekmachines zijn ondertussen zo slim geworden dat ze verbanden leggen en relevante content kunnen onderscheiden van tekstjes waarin de zoekwoorden gewoon opgestapeld worden.
Google zelf geeft aan daar zeer streng mee om te gaan. Een letterlijk citaat uit de Google webmaster Guidelines:
‘Probeer niet via allerlei trucjes je positie in de zoekresultaten op te schroeven.’
En toch kan je binnen die strenge regels succesvol zijn. WebWinnaar helpt je graag met copywriting voor jouw website, blog of webshop. Hieronder en in de blog geven we je graag al een pakket tips mee. Samen gaan we voor succes en maken we ook jou een WebWinnaar!
Een vlotte pen volstaat niet om sterke webteksten te schrijven. Er zijn een aantal basisregels die je zeker moet respecteren en er zijn de huisregels van Google. Maar er is meer!
Heb je goed nagedacht over jouw doelpubliek? Wij zijn die mensen? Hoe communiceren zij?
Er is immers een hemelsbreed verschil tussen de stijl die een gemiddelde actieve veertiger waardeert en de communicatiestijl van de doorsnee ‘Generation X’er’. En zelfs binnen die brede doelgroepen ga je best graven naar de specifieke voorkeuren van jouw doelgroep.
Heb je dat allemaal goed bepaald? Dan begint het proces van denken, schrijven, publiceren, resultaten analyseren, herschrijven en publiceren, opnieuw testen, …
Slotsom: wees niet tevreden over jouw tekst, wees enkel tevreden over het resultaat ervan!
Hulp nodig? Contacteer WebWinnaar!
Jouw website of webshop is jouw 24/7 verkoopvertegenwoordiger. En als de boodschap die die vertegenwoordiger rondbazuint niet de juiste is, dan was je misschien beter af zonder …
Geen enkel bedrijf, geen enkele dienstverlener kan zonder ijzersterke inhoud op zijn website. En toch wordt er niet altijd voldoende aandacht aan geschonken. Jammer, want uit diverse onderzoeken blijkt de absolute noodzaak aan goede copy voor jouw website, webshop, e-mail campagne, landingspagina’s en zoveel meer.
Bij WebWinnaar produceren we professionele, boeiende en hoogwaardige website-inhoud (ook SEO-gericht!) die impact heeft op jouw doelgroep en hen via de juiste Call-to-Actions door de verkooptrechter (funnel) leidt.
Ja, ik wil ook een hogere omzet dankzij sterk teksten en CTA’s