Webwinnaar Webdesign - Landingspagina's en conversie voor jouw website of webshop

Landingspagina’s en conversie

Wil je de conversie-ratio van je website verhogen? Dan is het eerste waar je waarschijnlijk aan zou denken het inzetten van effectieve landingspagina’s.

Landingspagina’s zijn tegenwoordig gemeengoed geworden, maar toch laat de kwaliteit ervan dikwijls te wensen over. En dan heb ik het nog niet over het meten van de effectiviteit van je landingspagina’s. Testen en doorlopend optimaliseren zijn immers essentieel om succes te boeken en je conversieratio te verhogen.

 

Wat is een landingspagina nu weer?

Een kleine opfrissing:  Landingspagina’s zijn eenvoudigweg pagina’s waar je bezoekers op ‘landen‘, de eerste pagina op je website die ze zien na bijvoorbeeld een zoekopdracht in Google. In die zin is elke pagina op je website dus eigenlijk een landingspagina. Maar je kan ook bijkomende pagina’s specifiek inrichten als landingspagina’s met een heel bepaald doel. Conversiepagina’s met een specifieke call-to-action. Denk bijvoorbeeld aan aanmeldingspagina’s voor opleidingen, een specifieke pagina voor het aanvragen van een offerte voor een heel specifieke dienst, of de verkoop van een welbepaald product, …

 

 

Landingspagina’s zijn zeer effectief en ideaal om de conversie van je website te verhogen. Zeker wanneer je adverteert via bijvoorbeeld Facebook of Google Adwords, anders gooi je eigenlijk gewoon geld uit het raam.

De ideale landingspagina staat eigenlijk zelfs los van je website. Ze biedt geen afleiding van het hoofddoel. Geen menu, geen zijbalk, geen (of weinig) interne links. En best maar 1 welgemikte Call-to-Action (CTA-knop). Het hoofddoel is van je bezoekers klanten te maken door hen een heel specifieke actie te laten ondernemen!

Samengevat: hoe minder keuze de bezoeker heeft, des te meer hij die keuze effectief maakt.

Kan je wat hulp gebruiken om sterke landingspagina’s te maken? WebWinnaar staat voor je klaar!